Monday 18 August 2014

Atasi Masalah Kolesterol Anda Secara Semulajadi...dengan FITOSTEROL

Entri kali ini saya share bagaimana utk mengatasi masalah kolesterol anda...
Adakah anda tahu 1/3 orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi..

Paras Kolesterol darah yang tinggi boleh dialami oleh sesiapa sahaja, tanpa mengira usia. Ia adalah masalah serius di zaman sekarang yg boleh meninggkatkan risiko penyakit jantung ...yang mana adalah pembunuh NO. 1 di Malaysia. 

Hakikatnya, semakin tinggi paras kolesterol anda, semakin tinggilah risiko yang anda hadapi.

Terdapat 2 jenis kolesterol dalam darah anda:

1-LIPOPROTEIN ketumpatan rendah (LDL) - boleh membentuk plak dan menyumbat arteri, seterusnya meningkatkan risiko serengan jantung dan strok. Lazimnya, ia dikenali sebagai "Kolesterol Tidak Baik".

2-LIPOPROTEIN Ketumpatan rendah (HDL) - atau kolesterol baik dapat menyingkirkan kolesterol tidak baik dengan membawanya ke hati untuk disingkirkan.

Oleh itu, untuk melindungi diri daripada penyakit kardiovaskular, kita hendaklah mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan paras kolesterol LDL yang rendah.

Walaupun paras kolesterol darah anda tinggi, terdapat beberapa langkah yang boleh anda ambil untuk mengurangkannya demi melindungi kesihatan anda.

  • Amalkan pemakanan seimbang, rendah lemak tepu dan tinggi serat larut air
  • Lakukan aktiviti fizikal dengan kerap
  • Kurangkan berat badan berlebihan
  • Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) mengesyorkan penambahan 2,000mg FITOSTERO ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolesterol secara semulajadi.


BAGAIMANA FITOSTEROL BERTINDAK..?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol akan bersaing dan mengalahkan kolesterol untuk penyerapan dalam usus. Ini bermakna bahawa semakin banyak fitosterol yang anda ambil, maka semakin kurang kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang anda untuk merendahkan paras kolesterol LDL anda.

Bertindak Bijaklak Hari ini, Secara Semulajadi dengan SHAKLEE..!!

Untuk Pertanyaan dan tempahan
Hubungi : Irfah Hamid
Call/Whatssap : 011 2313 3448
FB Page : Mydeluzzidelight Shoppe


No comments:

Post a Comment